En reflektion

Det är ganska spännande att ha fönsterplats ut mot Ölandsbron och Kalmarsund. Solen sken förut. Inte mycket, men i alla fall lite. Jag såg hoppet för en bra dag i ögonvrån. Hoppet om en ljus dag. Men sedan kom mörkret. Det blåste upp rejält samtidigt som regnet slog mot vattenytan. Det jag blev mest fascinerad av är att det bara pågick i ca. 5 minuter. Nu är det ljust igen och solen ser ut att titta fram vilken sekund som helst. Jag ser åter igen hoppet för en ljus dag. En ljus framtid. Ett ljust och underbart liv.


Och på tal om vatten. Den här kursen jag går, skepparexamen, sätter sina spår. Ofta när jag tittar ut så letar jag efter diverse märken så som vädersträcksmärken och allt annat konstigt. Jag ser de gröna & röda märkena och vet att rött ska hela tiden vara på babord sida, om man håller sig i farledens riktning vilket på denna sidan landet är norrut. I tankarna cirkulerar också att när jag kör ut från hamn mot en ny destination så ska jag ha de gröna märkena på babord sida istället.

Nu fick ni massa ointressant fakta på köpet också. Men det är sådant jag lär mig på kursen. Mycket att hålla reda på, men det är aldrig fel att gymnastisera lite med hjärnkontoret. Man mår bra av det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0