Magsäcken lika liten som en knuten näve?

Jag hade ingen aning om att magsäcken var lika liten som en knuten näve. Visste ni det? Fick lära mig idag på jobbet att så var visst fallet. Och att maten bryts ner på vägen till magsäcken? Tuggar man alltså i onödan? Det är tur att jag nästan aldrig tuggar maten så mycket som man ska. Överanstränga sig liksom. Onödigt.

Grundlurad är jag. Hemkunskap var nog inte min starka sida i skolan!

Jag piggar upp med en fin blomma medan jag väntar på att mina nudlar som jag nyss stoppade i mig ska gå igenom maskineriet (också kallat tarmar) innan de fyller upp min magsäck. Ikväll blir det muffins!


Kommentarer
Postat av: Stina

Emmy.. jag vet inte hur jag ska säga detta. Men jag tror du är beroende av muffins :O rehab nästa!!

2010-09-01 @ 19:36:55
URL: http://stinaholgersson.blogg.se/
Postat av: Emmy

Tror du att jag behöver vård Stina? Alltså.. är det allvarligt liksom? Kan jag dö?

2010-09-01 @ 20:35:32
URL: http://fabulousemmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0