Lite klokheter såhär strax efter klockan 08,00

Klockan är i skrivande stund 08,20 och jag sitter på jobbet. Väntar på att klockan ska slå halv så att jag kan börja. Kräftskivan som vi har på lördag har vi börjat planera lite. Det blir någon form av "knytkalas" dvs. alla tar med sig sitt eget. Jag vet inte, men det känns som att jag börjar få ordning på mitt liv. Allt som händer är ment to be och ja, jag gillar det. Leva i nuet sägs det va? Det är precis vad jag håller på med. Jag har börjat gå upp i tid på morgnarna (det saknas bara en morgonpromenad..), gå och lägga mig i tid på kvällarna, umgås med vänner som har haft ett uppehåll och ja, jag njuter helt enkelt. Jag vet inte om det är så att man kommer till en gräns när man inser att livet kanske inte är så pjåkigt i alla fall. Att det bara handlar om att göra det bästa av varje situation och inte tänka på mycket hela tiden. Glädjas med andra är också en grej som man behöver kunna, det gör allt mycket roligare. Och det tar emot att säga det, men man har faktiskt möjlighet att påverka nästan allt som händer i ens liv och man väljer själv hur man ser på saker och ting. Så nej, i längden fungerar det inte att skylla på andra osv. (undantag finns!)

Dags att sätta igång här nu, ha en fin dag! Hörs kanske lite senare :-) Annars ikväll ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0