Text...

You cannot always wait for the perfect time, sometimes you must dare to jump. 'cause as we grow older, it's not the things we did that we often regret, It's the things we didn't do.

Som jag skrev igår. Bloggtorka. Ingen inspiration alls faktiskt. Det känns lite som att jag har fullt upp med mig själv för tillfället. Fullt upp med att få bitarna i mitt liv att falla på plats. För första gången på länge (någonsin?) känner jag att det bara är jag själv som har möjlighet att påverka det. Jag kan inte gå efter någon annans ord eller livserfarenhet. Måste bygga upp en grund för mig själv som jag sedan kan leva vidare på. En grund för ett bra liv.
Det kan tyckas att detta låter stort & hårt. Man kan tolka det som att jag "stänger er ute" genom att göra på detta sättet. Men så är inte fallet. Jag är fortfarande samma tjej som mer än gärna tar till mig av kloka råd från omgivningen osv. osv. Men jag funderar bara på vad nästa steg i mitt liv är. Är det att börja plugga? Är det att flytta till egen lägenhet? Är det att spara pengar för att sedan lägga dem på den där resan jag alltid velat göra? För just nu står jag stilla. Faktiskt. Inte det att jag inte gillar livet jag lever nu, för det gör jag. Men jag är i behov av förändring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0