Midsommarhelgen i korta drag

Hej på er. Alltså, jag har helt enkelt inte tid att blogga längre. Har fullt upp med att leva livet ;-) Men här kommer en liten sammanfattning av min midsommar helg. En händerik helg, en underbar helg, en helg att minnas!

Midsommarafton firades med My, Camilla, Danne och co. Började hemma hos My med grillning, säckhoppning, fotboll och härlig stämning. Sedan åkte vi vidare ut till Tegelviken för ännu mer midsommarefirande med tårta, dans runt midsommarstång och snapsvisor. Vid halv 1 kom vi på att vi ville in till vallen, så vi la benen på ryggen och vandrade (läs: halvsprang!) dit. Träffade lite andra vänner och dansade  tills det stängde. Vallen stängde, vi tänkte att det var ömöjligt att få tag på taxi så började vandra hemåt. Kom i alla fall till funkabo innan vi ringde vår taxi ;D Haha. Sen var midsommar slut. Sov lite för lite den natten, så var på väldigt konstigt humör dagen efter ;P Haha.. men det var en händerlserik kväll/natt. Tack för en underbar midsommarafton!

Midsommardagen var planen att åka upp till strand hotell och köra all in ännu en kväll. Åkte upp dit vid 4 tiden, käkade lite med Bella och co. och gick sedan bort mot Strand. Stog i kön i ca en kvart innan jag och My kom på att vi inte alls var sugna längre. Satte oss på gräset en stund innan vi slutligen tog bussen hem. Var hemma 21,30 typ, så då satt vi och pratade lite och sedan bums i säng.

Blev väckta vid kanske halv 11 igår och fick förfrågan om vi skulle åka till stranden och sola. Done and done. Vi tog vårt pick och pack och drog oss mot Vitasand. Det blåste ganska mycket, men hu vad skönt det är att bara ligga i solen och pressa. Färg fick man också så nu är jag gris-rosa i ansiktet ;-) Haha!

Nu är det måndag igen och jag är bänkad på jobbet. Denna veckan kvar och sedan går jag på semester i tre veckor. Hoppas det fina vädret håller i sig! Nästa helg åker vi förhoppningsvis till Göteborg och Liseberg, någon som är sugen på att följa med? :-) Alla är välkomna! Lördag-söndag, liseberg på lördagen, utgång på kvällen, natt på vandrarhem, hemfärd på söndagen.

Nu är det dags för mig att göra nytta här. Men innan kommer lite bilder från helgen.



Midsommarafton.


Midsommarnatten, innan vi påbörjar vandingen hem.


Glada Emmy påväg till Strand ;-)


Redo för stranden på söndagen.


Sightseeing i Ljungbyholm ;-)


Poooosarna ;-) Love to you, sistah!



Kommentarer
Postat av: My

Jag säger inget har jag inget sagt :D men vi ser ut som äkta turister på sista kortet :p

2010-06-28 @ 16:54:10
URL: http://mylindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0