1+1=1?

Nya ord i mitt vokabulär:

Rekonstruktion - det innebär att ett företag inte behöver gå i konkurs utan istället använda sig av detta konstiga ordet; Rekonstruktion.
Ackordslikvid - Man kommer överrens med företaget som man har skulder hos hur mycket man ska behöva betala, vad som är rimligt för båda parter.

Här med klassar jag mig själv som utbildad ekonom. Alltså, jag skulle nog kunna bli typ ekonomiansvarig för typ Apple eller Microsoft nu med den här informationen. Inte för att ett sånt stort företag skulle råka ut för sånt. Verkligen inte om jag skulle jobba som ekonom. Men i alla fall. Kunskap mina vänner, kunskap! ;-) Jag menar 1+1 MÅSTE ju bli 1? Tar man en sandhög och lägger ihop den med en annan sandhög, så blir det ju faktiskt EN sandhög. Möjligtvis en lite större, men det är fortfarande EN!



 

För övrigt tror jag att jag måste blivit lite kurvigare. På två dagar har en knappar från två par byxor lossnat. Jag ser det som ett tecken från ovan. Jag drar också slutsatsen att ostbågarna har satt sina spår! Eller är det ett tecken på att jag borde köpa nytt...?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0