Tillbaka i verkligheten.

Så, nu har man landat ordentligt i sverige igen och är tillbaka på jobbet. Jag tänkte berätta lite mer om resan ikväll kanske, och även lägga upp lite bilder. Men inte just nu :)

Igår var en hyffsat lugn dag, men det är läskigt vad fort man kommer tillbaka till vardagen. Var i stan en sväng och sådar. Jag lyckades kvadda mitt knä, åter igen. Hoppas det inte är någon fara bara. Ont gör det, men något annat kan man inte förvänta sig efter den smällen!

På jobbet har det inte hänt så himla mycket. Ett nytt sjukanmälnings-system har vi tydligen fått. Tidigare var man tvungen att ringa till sin PA (personalansvarig) och meddela sin teamledare om att man var sjuk. Nu ska man bara behöva ringa ett nummer och sjukanmäla sig. Och de som svarar i telefonen är legitimerade sjuksköterskor. Hiss eller diss? Jag tror faktiskt att det kan vara bra. Man kan få lite mer råd än bara "ta två panodil & sov!". Fast å andra sidan så kommer jag aldrig mer förklara mig själv sjuk. Då ska det ha gått långt ;P haha..


Nej, nu ska jag fortsätta här. Plikten kallar så att säga. Ha en bra dag :) Kramar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0