Massor av ord om tre minuter i mitt liv.

I väntan på att Catja ska bli färdig så tänkte jag skriva några rader. Just nu sitter jag här och kollar ut genom fönstret på regnet som kommer. Ja, det är inte jättemycket, men lite i alla fall. Samtidigt skiner solen. Det verkar helt enkelt som att vädergudarna har svårt att bestämma sig. På radion spelas en låt med Pink "so what, I'm still a rockstar.." ganska gammal och uttjatad med ändå får den mig att reflektera över saker och ting. För jag menar, man borde ju vara rockstjärnan i sitt eget liv på samma sätt som man är huvudpersonen i sitt eget liv. Eller? Nej, det är kanske bara mina tankar som är ute och seglar.
Mobilen piper till. I SMS:et står det något om planer som inte finns än. Personen i fråga har alltså all möjlighet i världen att skapa sin egen fantastiska kväll utan krav från något håll. Det är nästan så att jag är avundsjuk. Eller nej det är jag nog inte. Jag ska umgås med människor som man inte kan ha tråkigt med. Människor som är galna, galnare än vad jag själv är, om det ens är möjligt. Det verkar vara många som ska ut ikväll. En annan har inte riktigt vanan inne längre. Tre utgångar under en hel sommar har jag hunnit med. Är det åldern kanske? Eller bara det faktumet att utelivet inte är något för mig längre? Ikväll kanske jag ändrar uppfattning. Vi får se.

Nu ringde mobiltelefonen. Det blir kroppkakor till middag idag. Har jag sagt att det är en stor favorit? Nu vet ni.

Kommentarer
Postat av: Ola kallsong

Ja just det

2010-08-28 @ 13:51:54
Postat av: rock n roll mamma

det finns en 3 årig journalist utbildning här i Kalmar. Den kan du gå=) visst är det skoj att skriva=)



nu har jag lagt upp kort som jag tagit i stil m the studios spegelbild som de lancerar så hårt=)



hoppas du får en bra kväll!!

kramis

2010-08-28 @ 15:31:20
URL: http://emis.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0