Bara lite klotter liksom. Klotter à la moi.

Nu börjar jag om igen. På mitt sätt. Helt plötsligt så vet jag varför jag skriver här igen. På ett sätt har jag nog alltid vetat det, men jag tappade det för ett ögonblick. En månad. Eller längre. Ja, ni vet hur det kan bli..

Jag har alltid haft ett stort behov av att uttrycka mina tankar och känslor i skrift. Det är lättare på något sätt, man slipper mötas av oförstående blickar och ett kroppsspråk som säger "mm, det räcker nu". Istället vet jag att ni sitter på er sida av datorskärmen och läser, dömer.. ja ni kanske till och med känner igen er i det jag skriver.
Egentligen har jag inget som helst behov av att någon ska läsa mina ord. Men ni väljer själva om ni vill vara en del av mitt liv genom att läsa, förstå & kanske undra.


Jag vill lita på andra och på mig själv. Men jag vet inte hur man gör. Jag vill börja om. Jag vill våga saker som jag inte har vågat innan. Kort och gott. Jag vill hitta mitt egentliga jag. Jag har försökt hitta olika svar, men tappar bort dem lika snabbt. Ibland tror jag att dom gömmer sig och att jag ska hitta dom på andra sidan jorden med hjälp av en semester. Tanken slår mig att det inte är så lätt. Det sitter längre in. Undangömt.

Jag är en av dem som tvivlar på det mesta. På min egen förmåga. På mina drömmar. Jag tror jag behöver distans till allt. Se saker och ting ur nya synvinklar och laga mig själv. De flesta skulle nog kalla mig, blyg, ointressant och osäker. Jag skulle vilja skaka på huvudet då jag inte alls är sådan, egentligen, men istället nickar jag instämmande, that's me.

Jag ska ordna upp allt i sinom tid. Eller så löser sig allt med tiden. Tiden finns fortfarande och jag har insett att jag inte har bråttom någonstans. Livet kan stå still ibland och jag trivs med det också. Men just nu känner jag för att se mig omkring ute i världen. Jag vill inte vänta med det. Och dagarna tickar framåt. Rom? Paris? USA? Nya Zeeland? Australien? En dag, när jag är redo, ger jag mig iväg på mitt livs äventyr. Fram tills dess nöjer jag mig med weekend-resor och charter-resor. Det duger för stunden tills jag har vunnit på lotto..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0