Things to do in NYC!

Vad man kan göra i New York: (Jaaaa, jag har resfeber!)

Gå över Brooklyn Bridge, 486 meter - det ska tydligen vara väldigt fin att gå från Brooklyn sidan när solen går ner och ungefär i mitten av bron har man den bästa utsikten över Manhattan.
Central Park - ett måste!
Empire State Building - vem vill inte uppleva New York från högre höjder?
Flatiron Building, även kallat "Det triangelformade huset - strykjärnet" - ptja, why not? Ett kort på det är väl aldrig fel!
Frihetsgudinnan - ett måste! 
Rockefeller Center - shopping shopping shopping!
Times Square - Neonskyltar hit & neonskyltar dig, jag ska ha en bild!
World Trade Center Memorial - Minnesplatsen för World Trade Center. Också ett måste!
Meera shopping!! Forever 21, Victorias Secret osv. osv.

Detta är saker som jag vill göra & se. Plus åka linbanan, åka båt under Brooklyn bridge osv. MEN sen är det ju sjukt mycket annat som är planerat. En eller två musikaler, sightseeing, bruncher hit & dit, middagar. Ja, jag kommer minst sagt ha fullspäckade dagar. Och som pricken över i:et ska jag prata engelska hela tiden då mammas vänner är från USA.

Jag känner att nästa gång jag åker till NYC så är det minst en vecka som gäller så att man hinner med allt man vill och måste göra. För den här resan kommer jag ha fullt upp!
Imorgon kl. 07,00 går tåget mot Köpenhamn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0