New York, dag 1, resan

Jag tänkte som såhär. Kör en lite längre reseberättelse dag för dag med bilder. Så vi börjar nu!

Vi åkte från Kalmar onsdagen den 7:e klockan 7 gick tåget. Mamma och pappa hämtade mig och resan var påbörjade. Det var ingen kort resa vi hade framför oss vill jag lova. Var framme i köpenhamn klockan 11 och planet lyfte vid 2 om jag inte minns helt fel. Planet mot Island.

Lyfter över köpenhamn.

Flög över den aktiva vulkanen på Island. Annars var ön väldigt död. Man såg inte alls många hus!

 

När vi väl landat på Island efter 3 timmars flygtid och två timmars tidsskillnad var det sjukt kallt och dött. Jag förstår inte varför jag har velat åka på semester till den ön? Önskan är i varje fall borta nu :P Fick vänta i ca. 2 timmar på att planet mot NYC lyfte.

6 timmars flygtid senare landade vi på JFK airport (John F Kennedy) där värmen slog oss i ansiktet, som att gå in i en vägg. Tig våra väskor och vandrade ut för att få tag på en taxi. Yttligare 4 timmars tidsskillnad, klockan var 19.00 New Yorks tid, och 01.00 svensk tid. Jag hade sovit lite på planet, så var inte så trött.

 

I väntan på taxi..

 

Vi fick en taxi tillslut och färden mot NYC började. Hotellet, som hette Affinia Gardens och låg på 215 East 64'th street, manhattan, var flott och i dörren möttes vi av Leah, mammas gamla kompis från Finland som vi skulle dela rum med första natten.

 

Hotellrummet!

 

Vi pratade lite och sedan var det bara att gå och lägga sig för en lång dag väntade näste dag. Fortsättning följer... :)


Kommentarer
Postat av: Nadja

DU! Jag gillar att du hr tagit asnajs bilder och att du lägger upp dom också, och tar dig tid till att skriva så vi nyfikna kan få se vad du har sysslat med :) Ser döhärligt ut bara denna biten, så fortsätt. Jag väntar med spänning och hålelr detta på bevakning ;)

2010-04-13 @ 17:43:20
URL: http://nadjasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0