New York, dag 3, sightseeing.

Vill börja med att svara på Nadjas fråga, bilder på kläderna och grejerna kommer upp sist, har inte tagit kort på det än :)

Dag 3 då.. det var dags för Brunch med några av mammas vänner. Vi åkte ut till Ground Zero för att fika med bruncha med dem. Vädret var inte alls bra, det hade gått ner till samma temperatur som vi har här hemma. Dum som jag är envisas jag med att ha jeansjackan i alla fall! (Lack-leggingnsen och linnet köpte jag för övrigt på Forever21 i NY). Innan vi satte oss ner för att äta vandrade vi igenom en liten park i närheten;

Hade vädret varit finare hade det varit mysigt med en fika här :)

Brunch med världens fettigaste macka! Men hey, det är sånt man äter i USA!

 

Ground Zero, platsen där World Trade Center stod förut var lite utav en besvikelse. När man gick utanför så såg man ingenting på grund av höga staket runt om. Hängde lite plakat av hur det kommer att se ut när det är klart, men det fångades tyvärr inte på bild. Men uppifrån fiket fick man en lite bättre uppsyn över hur bygget ser ut för tillfället. Dom har inte kommit så långt på så pass många år...

 

Ground Zero.

 

And off we went! Nästa stop var frihetsgudinnan, eller Statue of Liberty som hon heter där. Man tog en färja över dit och för att få gå på färjan var man tvungen att gå igenom en säkerhetskontoll. Skor & allt skulle av, dom vet vad säkerhet är i alla fall! I och med det kalla vädret så var det superkallt på båten, och man var ju tvungen att gå ut för att få några bra bilder. Jag lyckades nog lite;

 

Statue of Liberty! Hon var lite mindre än jag hade förväntat mig, men ändå häftig att se!

Samma ö, med utsikt över Manhattan. Och så lilla jag såklart :)

 

Väl färdiga på ön tog vi oss vidare till fastlandet igen! Jag höll på att frysa ihjäl så köpte mig en I ♥ NY tröja :) Sedan skulle vi hinna hem till hotellet innan det var dags för musikal nr. 2. dvs. HAIR! Så vi tog taxi båda vägarna då det gick snabbast.

 

Jag hittade min soulmate på vägen ;) Haha. Man fick betala för att ta kort på dom. Visst hade man kunnat ta kort i smyg, men självklart ville jag vara med på kortet!

Världens coolaste frihetsgudinna stötte vi också på!

Times square dagtid & en stackars häst mitt i den galna trafiken genom Central Park.

 

Det blev bara en snabbis på hotellet så man hann gå på toaletten och byta om. Kvällens outfit såg ut såhär:

 

 

Sedan blev det taxi mot Broadway och musikalen. Bildregn!

 

Suddig bild, men iaf. Under musikalen sprang skådelspelarna runt i publiken. En stannade framför mig och dansade och efter ett tag hörde jag. "I love your hair by the way!" Haha.. tack typ ;P

Times Square by night!

 

Efter detta gick vi ut och åt och sedan åkte vi tillbaka till hotellet för lite "efterfest" på någras hotellrum. Jag gick ner och sov på vårt rum efter ca. en timma för att vakna upp dag 4...


Kommentarer
Postat av: Bella

Vad härligt du verkar haft det :)

2010-04-14 @ 14:37:19
URL: http://metrobloggen.se/barabella
Postat av: Stina

Snygg du va i hååret!

2010-04-15 @ 10:38:35
URL: http://stinaholgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0