New York, dag 4, mer sightseeing

Japp, då vaknade man upp dag 4 och begav sig ganska snabbt mot Central Park för att spendera några timmar där. Vädret var helt okej denna dag och parken var outstanding! Om ni åker till NY, ge parken en heldag med picknick och allt som hör till. Hade jag haft tid hade jag gjort det!

Överallt i parken skrittade det omkring hästar med fina vagnar som turister åkte omkring i. Myspys såg det ut, men kan tänka mit att det var ganska dyrt så jag skippade det.

Sedan vandrade vi mest omkring i parken, tittade på olika saker, vacker utsikt osv. Ja, jag rekommenderar verkligen Central Park! Bildregn...

Ungefär halva dagen spenderades på detta fantastiska ställe. Efter det hoppade vi på en sightseeing-buss för att ta oss mot de värre delarna av NYC, nämligen Harlem. Det var inte så hemskt som jag trodde, men långt ifrån lika maffigt som resten av ön. Men det var en upplevelse i alla fall! Fortfarande på samma buss som tog oss på en rundtur över ön såg vi massa kända byggnader, China-Town osv. Häftigt! Hoppade av bussen på samma ställe som vi hoppat på för att ta oss en, enligt guiden, tio minuters promenad längst 5th Avenue upp mot Empire State Buildig.

Donald Trump's "cafe-ställe" eller vad man ska kalla det. Dom hade i alla fall Starbucks ;)

Allt var i koppar eller något liknande, coolt!

Efter ca en och en halv timmas promenad med Prada, Louis Vuitton, Dior och alla andra dyra märkesbutiker längs gatan var vi äntligen framme vid Empire State Building vilket skulle ge oss en underbar utsikt över staden. Men innan det: yttligare en säkerhetskontroll! Kolla in utsikten, MAFFIGT:

Sen var det bara att åka tillbaka till hotellet för ombyte och sedan ut på stan för middag med ca. 30 pers. Engelskan är numera på topp, eller inte ;)

Dag 5 kommer imorgon! KRAM! ♥